lördag 11 februari 2012

Killer träningspass

Skulle ju bara ta en snabb länk upp till kallkärr som tar typ 20 min och är typ 1,4km.
Men se ni icke, när ja nu kom hem från min länki som gick så mycket bättre en förra gången körde ja mag/rygg/bröst/arm och plankan i typ 30 min (plankan klarade ja av i ca 20 sek) efter detta körde ja även 1h 25 min dans framför Wii till jackson. Kan meddela att idag var dett svettigt värre och pulsen nådde många höga toppar.

Plankan var fan det värsta crazy grejjen ja ha gjort, mentalt krävande. sjukt tungt men skit va skönt det kändes efteråt!
Detta är då plankan .

Detta får du ut av övningen
Den här övningen ger dig stabilitet, styrka och bättre balans.
Övningen tränar alla muskler i "korsetten", bland annat de inre, tvärgående magmusklerna, de djupa ryggmusklerna och din skulderstabilitet.
Så gör du
Lägg dig på mage. Underarmar och handflator ska vara i golvet och peka rakt fram. Armbågarna ska vara böjda i 90 grader och skuldrorna över armbågarna. Ställ dig upp på tårna och lyft kroppen. Håll nacke och huvud som i en förlängning av kroppen och titta ner i marken.//iform.se

Vilodag imorgon.
Jobbet på måndag
Den officiella vägningen är även på Måndag.
Också Innebandy på måndag.

Så måndagar har fått en helt ny betydelse i mitt liv

1 kommentar: