måndag 18 januari 2010

18 januari 2010

Yes, idag har varit en otrolit händelserik dag.

Det var min första dag i skolan på 4 veckor, det kändes lite tungt imorse att stiga utpp men det gick nog till slut. Kom som vanlit 15 min försent till skolan (uuups) Fick reda på att mitt första "uppdrag" var att hitta en valfri siluett som skulle utsågas i 1 mm tunn fanéer. Har en kurs som heter Intarsia där man lätt förklarat fäller in olika sorters ytfanéer i varandra för att skapa vissa effekter. Liyah var hos min mommo som bor i Helsingby vilket är en liten bit om Flandan åt fel håll. Så ja lånar Skolans kamera och hoppar i bilen och kör iväg för att ta en siluett av Aliyah. Väljer ut lite olika ytfanéer och sen efter lite svordomar har man 4 halvfärdiga tavlor. Vilka jag kommer att få färdiga imorgon. Efter jag slutade skolan stack jag iväg till besiktningskontoret och fixade en ny "del2" av registerbeviset. Dit kommer oxå en man jag bestämt träff med som var intresserad av att köpa min gamla bil. Han bestämde sej för att köpa min bil för hela 300 €. =D med ett leende på läpparna körde man iväg hemåt. Svägde in via Baren på den dagliga batteryn me Emma. Satt där alldeles för länge och snackade skit. Sen bar det av upp mot mammas där Liyah nu befann sej. Liyah hade bestämt vad hon ville ha för nått att äta, så mommo stod och stekte plättar (som vanligt när Liyah bestämmer). Åt en par plättar och fastnade sen på soffan framför tv. minns inte alls vad vi tittade på men mommo somnade nu iaf, så det var väl inte nått bra. Fick äntligen Liyah påklädd efter att man höjt rösten ett par gånger. ska ta bilbarnstolen ur mammas bilen så blir Liyah hysterisk för att jag tar "fel" bilbarnstol. Då var det eld på stubinen så det blev att en ropade och den andra rann tårarna. Handlade lite mat och for sen hem och väntade på att Kaj skulle komma hit och koppla ur min spelare och förstärkare ur bilen. Vi hade bestämt runt 8 tiden men Kaj har aldrit varit den som kan hålla tiden så klockan var närmare 9 innan han viker in på gården. Då bar det av och hämta min nya bil. Kaj fixade ur grejjorna ur min gamla bil och Liyah sprang och lekte i alla snödrivor med Bumbi, hon hade så rolit så hon kissade ner sej. Det var slutet på min dag. Tack och Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar