måndag 30 maj 2011

Dag 1 på sommarlovet!

Var lite halv less när man vaknade i morse och insåg att det var trååk väder! till Molpe och mata 1½ häst =D 
Liyah skitarg på mej när ja sa att hon inte fick komma  med in i hagen, men senare blev jag informerad att hon faktist brukar få va ensam inne i hagen med hästarna. Så då fick hon ju komma in och hoppa i gyttjan! Alla vet vi ju hur mycket en 5åring gillar gyttja och vattenpottar.. 
Ingen skillnad om det står en häst på 500 kg bredvid en.. Men Kalle (hästen) är så löjigt snäll att han inte ens viker bak öronen fast hon skrattar, hoppar och skuttar, ropar och springer på där i hans hagen. Snällare häst får du faktist leta efter. Själv har jag JÄKLIGT stor respekt för hästar. Men Kalle kan ja faktist ryckta utan att vara på min vakt. Han står snällt där medan man pysslar om honom. Men om du slutar blir han lite otålig och ger dej en blick, klampar lite med framhon, en piik att sluta inte.. =)

Påväg hem från Molpe så började ju faktist solen titta fram så då blev det att åka hem och ta itu med rabattutbygget. Min nya spade funkade utmärkt, bästa spaden ever! Emma kom upp en sväng, tittade på när ja grävde. Sen for vi och tittade om vi skulle hitta lite blommor, vilket vi gjorde. Liyah fick en blomma till sin lekstuga oxå. Hon hade verkligen svårt att bestämma sej för vilken hon ville ha. Men tillslut hittade hon. Åkte upp till Emma en sväng, tittade på när emma planterade blommor och hälsade på kissungarna!

Hoppas det är lika bra väder imårgon så ja kan fortsätta på min rabatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar