söndag 9 maj 2010

Morsdag

Tänk va tiden går snabbt, nu är det morsdag igen.
Liyah sticker iväg till pappa över dagen.
Så denna morsdag kommer ja att spendera helt själv nere i Nordling Snickeri, håller på och tar bort 3 lager färg av ett gammalt "köksskåp/vitrinskåp" fan va bra det blir bara man blir färdig!
Det är min mammas mommos pappa som högst troligen har snickrat skåpet. men ja har inte ännu lyckats hitta nått årtal. Glömde ju att ta före bild. men ja troor mamma har nån bild på skåpet som ja kan fixa in.



Liyah har ju oxå börjat på dagis.
Allt går nog jätte bra, hon verkar stortrivas.
Alla dar så har hon lekt med olika lekkamrater.
Tror att hon föredrar att leka med Izabelle men enligt Liyah så är Izabelle superarg på Liyah.
Tänk kidsen är 4 år och redan så är dom stridande.
Orsaken till detta bråk är ja inte helt seker på.
Enligt Liyah så har hon och Izabelle gungat på gungbrädan men Izabelle blev sur när Liyah gungade för försiktigt.
Jaa, är ju inte helt seker på om detta stämmer heller.
Sekert har dessa stridigheter gått över till nästa vecka då Liyah skall till dagis igen. =D

2 kommentarer:

  1. Hahahahaaaa..:D jaaaaa jaaaa..detta är väl bara början eller vad tror du..?!.. Jag var tvungen att fråga Izabelle om hon var arg på Liyah..Men hon sa inget speciellt..så då gav jag en pik om gungbrädet som du skrev..och då sa hon genast..MEN mammaaa..hon gunga så sakta så jag fick inte ner mina fötter..:D ..sååååå..MEN imorgon sa hon att hon skulle leka med Liyah..:)
    Oj hoho..:) ..VARJE DAG före och efter dagis brukar jag säga åt Izabelle att man måste leka och vara snäll med alla..VARJE DAG påpekar jag detta..:)

    SvaraRadera
  2. haha :D troor nog verkligen detta är bara börjane. :P Di e ju ganska bestämda av sej båda två så det kommer sekert till att gå ganska hett till mellan varven! Liyah troor ja e lite tyngre en va Izabelle e så liyah sko kanske ha böva puff på lite mera för att izabelle ska nåckas till marken. påpekar nog jag oxå att man måste vara snäll.
    Liyah ha vari lite halv lessen nu när Izabelle ha vari sur på varar. Men bra om det löser sej idag på dagis.

    SvaraRadera