fredag 28 maj 2010

1 dagen idag på SOMMARLOVET!!

2/3 skolår avklarade.




Sommarens "Att göra" lista:

* Liyahs kalas x2
* förhoppningsvis få jobba lite
* lekstugan skall grund renoveras
* alla möbler som ska va där ska renoveras
* det påbörjade projektet "vitrin"skåpet som resten av färgen skall borttagas, slipas och vaxas.
* Linda och Kaj vill sekert ha hjälp med att måla stallet (och huset)
* Tripp ner till Åbo och hämta Sara och hennes kompis
* Bröllop i Korsholms kyrka
* Fira min födelsedag
* Hälsa på Elli i Lappfjärd x2
* Njuta av sommaren

Listan en säkert längre men nu just kommer ja inte på mera.




Över till lite onödig information:

Jag har alltid varit lite av ett klåp,
har varit bättre nu på senaste tiden
men förståss igår så skulle ja lyfta ur Liyah ur bilen när hon skulle till mommo.
Trött som man nu var böjde ja mej in i baksätet på bilen,
(som ni kanske vet så har jag vanligtvis diadem påmej),
såklart slog jag ju huvudet i dörrkarmen,
tyckte ju nog att det tog otroligt ont och jag kände mej lite vinglig när jag körde in till skolan.
Sen igår kväll när jag nu tar av mej diademet
och kliar mej i huvudet
upptäcker jag att jag lyckats slå diademet i dörrkanten
så att piggarna på undersidan slogs in i hårbotten,
piggarna på undersidan är ju inte direkt små heller.
så nu sitter ja här med ett 4 cm x 0,5 cm sår i hårbotten,
sjukt som bara s*tan tar det.
Att tvätta håret var ju verkligen det värsta på länge.
Vet inte om detta kan ha nått att göra med att jag har känt mej lite yr både igår och idag.

Detta var ju verkligen väldigt onödig information. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar