torsdag 15 april 2010

Återigen så är det länge sej jag uppdaterade min blogg. 
Är nu hemkommen från Stockholm. Otroligt skönt att va borta ett par dagar, men endå lika skönt att komma hem. Är verkligen ingen storstadsmänniska.

Checklista från Stockholm.

[X] Flyga helt ensam
[X] Åka 201 km/h med expresståg
[X] Åka tunnelbana
[X] Luncha på mysit café i solen i Gamla Stan
[X] Shopping, köpa kläder ja inte vanligtvis skulle ha valt
[X] Fika a'la Stockholm 
[X] Känna sej lite vilsen i en stad som jag inte sett förr
[X] Glömma portkoden till ytterdörren
[X] Sitta i en lägenhet helt ensam medan Sara och Cami jobbade
[X] Använda "svenska" ord som svenskarna inte fattar
[X] Bli helt panikslagen att jag tog fel buss när jag skulle ta mej in och möta sara efter hon jobbat klart.
[X] Åka åt fel håll på tunnelbanan (detta var inte mitt fel)
[X] Åka med fel tunnelbana (detta var inte mitt fel)
[X] Inte veta i vilken av uppgångarna vi ska ta ut ut T-banan 
[X] Vingla lite framochtibaka för att tjejerna inte kan komma överens åt vilket håll Ace ligger.
[X] Betala 100 kr för en salmiakshot
[X] Dansa hela natten på klubb Ace
[X] Ha Sara som sover halvt ovanpå mej
[X] Bli lite bortvinglad av att söndagsfilmen börjar 21.00
[X] Skrattat åt "Bert Karlsson, Stora Fräckisboken"
[X] Ätit äkta chokladtyffel från Cholkadfabriken
[X] Känna saknaden av Sara påväg ut till Arlanda
[X] Känna sig ensam och lite Lost på Arlanda

Som ni kanske förstår så har ja haft fem underbara dagar i stockholm.








Bilderna är fotade brever Saras hus.
 
Över till lite annat
Var på shopping med Liyah och Ahå. Liyah var i stort behöv av nya solbrillor, och jag ville bara ut på lite "Äventyr"
Ringde annanrs om dagisplats åt LIyah idag oxå.
Så om allt går som det ska så får hon börja på Smultronställen från och med maj. Tyvärr var lilla sidan full så LIyah hamnar ti att vara på storasidan, men detta går no sekert bra.
Hon är iallafall överlycklig att få börja på dagis.

3 kommentarer:

  1. Tack för besöket Nanna, du är alltid välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera
  2. nice hippieklänning! me like! allt va ju no fint förståss!

    SvaraRadera
  3. ja visst va den! Liyah valde den helt själv. :D

    SvaraRadera