onsdag 10 februari 2010

Dagen började ganska slö. Hittade inte orken att komma ur pyjamasbyxorna före klockan var 19.00. Linda ringde och frågade om vi skulle komma och skrinna. Klart vi hängde på, det var Liyahs andra gång på skrinnskorna och det gick förvånansvärt bra. Ett par gånger till så skrinnar hon sekert för sej själv..
Prövade skrinna för första gången sedan jag gick ut lågstadiet (skrinnade typ 10 min en gång i högstadiet så det räknas inte). Var lite fundersam när jag skulle ta mej ut på isen men efter att ha tagit ett par tag på isen och hittat balansen gick det betydligt bättre en vad jag trodde. Fick låna Lindas nya skrinnskor. Detta var inte ett par vanliga vita flickskrinnskor utan ett par fritidsskrinnskor. Otroligt bekväma och stadiga. Det var som att ha på ett par slalomskor.. Värsta är att jag är så grymt plattfotad så mina fötter klarar inte av att skrinna mer en 15 min. Sen skulle ja bara vilja gråta av vad det värker. Jag fick nu iaf bevisat åt Liyah att jag kan skrinna. Hon trodde inte på att ja kan skrinna så därför ville hon vel inte lära sej av mej heller. Men med Linda gick det hur bra som helst! När vi kom hem lämnade vi ute lite och Liyah besteg lite snöhopar. Sen bar det av raka spåret in i badet. Förr idag hade ja lovat att jag skulle fixa nån sorts bär shake åt Liyah men det blev aldrig av och ungen har så  förbaskat bra minne så för att slippa tårarna fixade ja ihop en medan hon satt i badet. Detta var tydligen det bästa hon nånsin smakat. En kombinaton på jordgubbar, hallon, svartavinbär, mjölk och banan. dagens vitaminkick =D. Pyjamas på å så lovade ja att hon skulle få lyssna på "mini-hopp i sagolandet" istället för att läsa en bok. Har varvat alla böcker en 100 ggr känns det som så ja är så less på alla böcker. skulle behöva besöka bibloteket nu igen.. Aliyah är en sån unge som inte gärna går och lägger sej utan detta ska utdragas i flera timmar. jag kan börja försöka få henne i säng vid 9 och hon somnar inte före 12. så jobbit. Men ikväll nu när vi klädde på yamas tyckte hon "nu e no ja så trött så ja ska ga sova" Att hon ville gå sova frivilligt har jag nog aldrig hört förut.. Men vilken lättnad. Nu böver ja inte slåss med henne för att få henne i sängen.. 
Det blev ett långt inlägg. Hoppas ni orkade läsa detta. Tack och Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar